1.10.2015

Kalemlik



























Malzemeler


  • Ahşap kalemlik objesi
  • Zımpara
  • Fil dişi rengi ahşap boya
  • Hazır transfer kağıdı ( cadence marka)
  • Fırça
  • Açık renkler için ahşap vernik


Nasıl yaptım?

Önce objeyi hiç pürüz kalmayacak şekilde zımparaladım ve nemli bir bezle tozunu aldım. boyama işlemine geçmeden önce boyamı bir kabın içinde çok az sulandırdım. Böyle yapınca fırça izi kalmadan boyamanız mümkün. Suyun dozunu ayarlamak için şırınga kullanıyorum, Böylece fazla su katmadan istediğim kıvama getirebiliyorum.

İlk kat boya iyice kuruduktan sonra tekrar zımparaladım ve böylece fazla boyadan ve kalan pürüzlerden kurtuldum. Ahşap boyamada her zaman boyamadan önce ve ilk kat boyadan sonra mutlaka zımpara yapılır. Boyama işlemini boyanın tonuna göre bir kaç kere tekrarlayın. Ben bu objeyi 3 kat boyadım mesela.

Boyama işlemi bittikten sonra en zevkli kısmı başlıyor; süsleme :) Bu hazır transferler hem çok kolay hem de çok şık duruyor. Kağıdın üzerindeki jelatini kaldırıp resimli kısmı objenize göre ayarlayıp yapıştırın. Sonra ıslak bir bezle kağıdın üzerinden bir kaç kez geçin. Kağıdın iyice ıslandığından emin olun, güzel ıslanmazsa deseniniz bozulabilir. ıslatma işleminden sonra kağıdı yavaşça kendinize doğru çekin. artık desenin kağıtta değil de objeniz üzerinde olduğunu göreceksiniz.

Transferiniz de kurudukta sonra vernikliyoruz. Ben iki kat vernik attım yeterli oldu. Ama ilk vernikten sonra bir gün geçmesini bekleyin. İki vernik arası bir gün geçmesi gerekiyormuş :) Bunu da malzemeleri aldığım yerdeki bayan söylemişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder